PROJEKTY

Erasmus Plus
   
      
Szczęśliwy Numerek

-> Poniedziałek - 0
-> Wtorek - 0
-> Środa - 0
-> Czwartek - 0
-> Piątek - 0
   
      
   
      
Gimnazjaliści dostali tablety z podręcznikami

    Dnia 25 września uczniowie naszego gimnazjum, w jako jednym z dwóch na terenie województwa świętokrzyskiego otrzymali tablety ufundowane przez prezydenta Kielc Wojciecha Lubawskiego.

    Mają im służyć głównie do nauki, poprzez zainstalowane tam tzw. e-podręczniki, ale również mają zachęcić uczniów do oswajania się z nową techniką, która powoli staje się wszechobecna w każdym momencie. W związku z tą niecodzienną metodą nauczania postanowiliśmy sprawdzić co sądzą o niej nauczyciele, rodzice, a przede wszystkim uczniowie.

TABLET OCZAMI UCZNIA...

    Większość uczniów, którzy z nami rozmawiali są zadowoleni z możliwości korzystania z tabletów. Chwalą sobie innowacyjność, a przede wszystkim wagę urządzenia. Tablet jest bardzo lekki w porównaniu do książek jakie uczeń musi spakować na wszystkie godziny lekcyjne w danym dniu. Jak wynika z badań tornister gimnazjalisty nie powinien przekraczać od 10-15% jego masy ciała, zatem jeśli przeciętny gimnazjalista waży ok. 50 kg to waga jego plecaka nie powinna przekraczać 5 kg.
    Niestety w rzeczywistości wszyscy o tym zapominają i plecak  13-latka przekracza wagę nawet 8 kg, co w przyszłości może wpłynąć na jego wadę postawy i poważne problemy z kręgosłupem. Te nowoczesne urządzenia mają również inne zalety -Jestem bardzo zadowolona, że mogę korzystać z tabletu, ponieważ wszyscy lubią „nowinki” technologiczne, a ponadto można wgrywać różne aplikacje potrzebne na zajęcia-mówi Milena z klasy 1A. Również zwolennikiem tabletów jest Michał, uczeń klasy maturalnej -Uważam, że to jest bardzo dobry pomysł, bo uczniowie nie muszą nosić podręczników oraz  mają kontakt z technologią i mogą znaleźć wszystko w jednym miejscu. Ten sprzęt może się okazać bardzo przydatny, jeśli umie się go dobrze wykorzystać.

 

Zdaniem uczniów wadą jest to, że nie będą mogli korzystać z internetu podczas zajęć lekcyjnych, który według nich byłby bardzo przydatny w znalezieniu informacji potrzebnych w trakcie lekcji.

TABLET OCZAMI NAUCZYCIELI...

   Nauczyciele uważają, że e-podręczniki są dobrym pomysłem. Twierdzą ,że dla uczniów  jest to  jakieś urozmaicenie. Jeśli tematy dotyczą  obrazków uczniowie mogą dokonywać zbliżeń przez co ich nauka jest dokładniejsza i bogatsza. Jest wszystko wyraźniej pokazane przez co staje się dla uczniów bardziej ciekawsze. Nauczyciele sądzą ,że jest to coś nowego i lepszego  dla uczniów. Sama lekcja jest już prowadzona inaczej. Zajęcia będą jeszcze ciekawsze  kiedy w przyszłym roku wydawnictwa wprowadzą audiobooki, które będą posiadały animacje. Uważają ,że jest to fajna rzecz, korzystna dla ucznia, a przede wszystkim mają lżejszy plecak, bo nie muszą nosić książek do szkoły.

    Ich zdaniem tablety nie będą rozpraszać na lekcji, bo wiedzą do czego są im one przeznaczone, a wiadome jest to ,że będą im one służyć także do zabawy w domu, bo to jest nieuniknione. Nauczyciele także chcieliby aby w  tabletach uczniowie mieli dostęp do Internetu, ponieważ na lekcjach są nieraz potrzebne inne źródła informacji niż te zawarte w  książkach przez co lekcja może stać się bardziej interesująca i ciekawsza dla uczniów.

TABLET OCZAMI RODZICÓW...

    Rodzice również są za e-podręcznikami, ponieważ uważają że jest to korzystne dla ich dzieci. Wprawdzie obawiają się o konsekwencje w sprawie zniszczenia lub zgubienia takiego tabletu, ale mimo wszystko mówią ,że muszą mieć zaufanie do swojego dziecka i nadzieję ,że nie zepsuje tego i będzie dbać o tablet tak jak o inne swoje sprzęty elektroniczne,by ten mógł im sprawnie służyć przez 3 lata nauki. Kosztem takiego tabletu nie są też rodzice bardzo zaskoczeni, gdyż wyprawka w formie papierowej do szkoły kosztuje około 600-700zł.Są to naprawdę bardzo wysokie koszty. Rodzice nie martwią się też że ich pociechy przestaną przez tablety czytać książki, gdyż każdy człowiek ma inną naturę -Są dzieci, które będą czytały książki bez względu na to czy posiadają tablety czy nie- uważa pani Ewa Giemza-Głodkowska, mama gimnazjalisty.

CO MY-MŁODZIEŻ SĄDZIMY O TABLETACH...

    Naszym zdaniem tablety posiadają wiele zalet przede wszystkim lżejsze plecaki i wygoda dla ucznia, ale także troska o środowisko. Co roku wycinane jest  310 tysięcy km²  lasów. E-podręczniki pozwolą nam uratować wiele drzew, a także gatunki zwierząt, które zamieszkują na tych terenach lasów. Nie pozwólmy zniszczyć naszej planety-Ziemi. Ponadto Ministerstwo Edukacji co chwilę wprowadza nowe zmiany w programach naukowych, przez co wydawnictwa muszą ulepszać podręczniki, a rodzice muszą wydawać pieniądze na nowe książki.


    Jednocześnie uważamy, że tablety mogą negatywnie wpłynąć na zdrowie uczniów. Wprawdzie ich kręgosłupy odpoczną od ciężkich plecaków, ale za to oczy będą bardziej narażone na wady, a przecież już teraz okuliści ostrzegają przed nadmiernym siedzeniem dzieci przed monitorem.

Autorzy:

Czyż Paulina kl. III A LO
Pokrzepa Kinga kl III A LO


Dodane przez Morpheus dnia 03 paŸdziernika 2012 17:22:43 · 0 komentarzy  · 1573 Czytań · Drukuj Drukuj
   
      
Komentarze

Brak komentarzy.
   
      
Dodaj komentarz

Zaloguj się, żeby móc dodawać komentarze.
   
      
Oceny

Dodawanie ocen dostępne tylko dla zalogowanych Użytkowników.

Proszę się zalogować lub zarejestrować, żeby móc dodawać oceny.

Brak ocen.
   
      

Copyright © 2010
Damian Krawiec & Piotr Turek

pod redakcją:
----, -------